لباس ورزشی

نحوه انتخاب لباس ورزشی مناسب بدنسازی

رکابی بدنسازی مردانه پشت کش آندرآرمور

در حالی که بسیاری از مردم می‌خواهند هنگام ورزش ظاهری زیبا داشته باشند، لباس‌های تمرینی شما باید کمتر به مد و بیشتر مربوط به راحتی و تناسب اندام باشد. آنچه می پوشید می تواند بر موفقیت تمرین شما تأثیر بگذارد. برخی از انواع ورزش، مانند دوچرخه سواری و شنا، به لباس های خاصی نیاز دارند. برای تمرینات عمومی، بهتر است چیزی بپوشید که به خوبی تناسب داشته باشد و شما را خنک نگه دارد. با در نظر گرفتن پارچه، تناسب و راحتی، لباس ورزشی مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب نوع پارچه:

پارچه ای را انتخاب کنید که باعث فتیله شود. به دنبال یک فیبر مصنوعی باشید که به پوست شما اجازه می دهد نفس بکشد ،عرق را از بدن شما دور کند. این به خنک نگه داشتن بدن شما در حین ورزش کمک می کند. پلی استر، لاکرا و اسپندکس گزینه های مناسب هستند

به دنبال لباس هایی باشید که از پلی پروپیلن ساخته شده اند. برخی از خطوط لباس های ورزشی حاوی الیاف COOLMAX یا SUPPLEX هستند که می توانند به شما در کنترل دمای بدن کمک کنند.
اگر پیش بینی نمی کنید زیاد عرق کنید، از لباس ورزشی نخ پنبه استفاده کنید. پنبه یک الیاف نرم و راحت است که برای تمرینات سبک مانند پیاده روی یا حرکات کششی خوب عمل می کند. وقتی پنبه عرق می‌کند، احساس سنگینی می‌کند و به بدن شما می‌چسبد، بنابراین برای فعالیت‌های شدیدتر یا هوازی خوب عمل نمی‌کند.

ست رکابی و شلوارک ورزشی مردانه سابلی چریکی

به تناسب توجه کنید.

بسته به تصویر بدنی و استایل شخصی خود، ممکن است لباس تمرینی را ترجیح دهید که گشاد باشد و بیشتر بدن شما را بپوشاند. یا ممکن است بخواهید لباس‌های متناسبی بپوشید که به شما امکان می‌دهد عضلات و منحنی‌های خود را هنگام ورزش ببینید.

لباس خود را متناسب با فعالیت خاص بسازید. اگر در حال دویدن یا دوچرخه‌سواری هستید، شلوار بلندی که ممکن است باعث زمین خوردن یا گیر کردن شما در پدال‌ها شود، نپوشید. برای تمرین‌کنندگان یوگا و پیلاتس، از لباس‌هایی که با شما حرکت نمی‌کنند، در طول ژست‌های مختلف خودداری کنید

لباس هایی را انتخاب کنید که به نظر شما جذاب هستند. در حالی که عملکرد و تناسب اندام مهم ترین عناصر هستند، شما می خواهید هنگام ورزش احساس خوبی داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است وسوسه شوید که تمرین خود را کوتاه کنید.

لباس ها را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. آقایان می‌توانند برای تمرین شلوارک همراه با تی‌شرت بپوشند و خانم‌ها می‌توانند برای تمرین راحت از شلوارک با تاپ و تی‌شرت استفاده کنند. افرادی که شلوارک را دوست ندارند می‌توانند برای تمرین در باشگاه، شلوار تمرینی یا شلوارهای فانتزی بپوشند.

برای فصل زمستان می توانید از تی شرت های آستین کامل یا ژاکت برای تمرین استفاده کنید که به گرم نگه داشتن بدن و ایجاد راحتی کافی کمک می کند.

چند جفت لباس ورزشی مارک دار در رنگ های مختلف برای روتین بخرید. از پوشیدن یک رنگ روزانه استفاده نکنید. همچنین یک جفت کفش ورزشی خوب برای تمرین بخرید. در کفش ها احساس تحرک بیشتری خواهید داشت و همچنین از پاهای شما در برابر آسیب محافظت می کنند. چند جفت جوراب نخی بخرید.

لباس های تمرینی خود را در ماه های سردتر بپوشانید. اگر در فضای باز ورزش می کنید، می خواهید چند لایه لباس در طول زمستان اضافه کنید و حتی در پاییز و بهار اگر صبح زود یا اواخر شب تمرین می کنید. اقلامی را بپوشید که به راحتی می توانید آنها را دور بیندازید زیرا دمای بدن شما در حین تمرین گرم می شود.

کفش مناسب بپوشید. دوندگان، بازیکنان تنیس و مربیان می خواهند کفشی را انتخاب کنند که از بدن آنها محافظت کند و عملکرد را افزایش دهد. مطمئن شوید که یک کفش ورزشی راحت بپوشید که از پاها و مچ پاها حمایت می کند