لباس ورزشی, مقالات

راهنمای خرید بهترین رکابی ورزشی مناسب بدنسازی

ست شورت و رکابی بسکتبال

بدنسازی یکی از ورزش های پر طرفدار در سرتاسر دنیاست و ورزشکاران بسیاری به این ورزش مشغول هستند.

انتخاب نوع لباس بدنسازی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در کیفیت انجام این ورزش به شمار می‌رود.

راحتی و جلوگیری از دمای بیش از حد بدن از جمله مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک لباس بدنسازی مناسب است.

لباس‌های بدنسازی در دو نوع رکابی و تیشرت طراحی و تولید می‌شوند. همچنین جنس پارچه به‌کار رفته در این لباس‌ها می‌تواند بسته به نیاز ورزشکار متفاوت باشد.

تجربه نشان داده است که اکثر ورزشکاران رشته بدنسازی ترجیح می‌دهند بیشتر از رکابی بدنسازی استفاده نمایند.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد رکابی بدنسازی، دلیل انتخاب آن توسط بیشتر ورزشکاران، انواع جنس پارچه به‌کاررفته و مزیت‌ها و معایب آنها صحبت کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

رکابی ورزشی مردانه مدل قهرمانی بدنسازی مشکی

بهترین تاپ ورزشی مردانه بسته به سلیقه شخصی شما و نوع تمرینی که انجام می دهید می توانند متفاوت باشند ، اما آنها معمولاً از مواد قابل تنفس و مرطوب کننده ساخته شده اند تا شما را حتی در شدیدترین جلسات تمرین خشک و خنک کنند.

اما از آنجایی که انواع مختلفی از تاپ ورزشی مردانه با مارک های متفاوت در بازار وجود دارد ، سخت بتوان تشخیص داد که کدام یک ارزش خرید دارند. برای کمک به شما ، ما نظر صدها مشتری را بررسی کردیم تا بهترین تاپ تمرینی را برای فعالیتهای مختلف پیدا کنیم.

چرا باید در انتخاب رکابی بدنسازی دقت کنیم؟

در بسیاری‌از تحقیقات به اثبات رسیده که داشتن تمرکز کافی در حین ورزش، در بهبود عملکرد ورزشی بدنسازان تاثیر مستقیم دارد. به همین منظور، رکابی شما باید به نوعی باشد که تمرکز شما را در حین تمرین بالا ببرد.

رنگ رکابی باید به گونه ای باشد که شما از آن رضایت داشته باشید و احساس زیبایی را به شما القا کند. همچنین راحتی و سبکی و عدم ایجاد محدودیت در حین اجرای حرکات مختلف ورزشی نیز از ویژگی های مهم رکابی های بدنسازی به شمار می‌رود.

همچنین جنس پارچه رکابی برای بدنساز اهمیت بالایی دارد. جنس پارچه باید لطیف باشد و برای ورزشکار ایجاد حساسیت پوستی نکند و در عین حال کاملا راحت و خنک باشد. نکته قابل توجه دیگر فرم یقه و آستین‌های رکابی است که باید باب میل شما باشد و به عنوان یک بدنساز در آن احساس راحتی داشته باشید.

چگونه بهترین رکابی ورزشی را انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال تکمیل کمد لباس ورزشی خود با شیک ترین تاپ ها هستید، به جای درستی آمده اید.

خرید رکابی و تاپ ورزشی مردانه به دلیل وجود انواع مارک و مدل ها در بازار امروزه کمی دشوار و پیچیده شده است و به همین دلیل در این مطلب آریافیت قصد دارم نکات مهمی در مورد خرید این نوع لباس ورزشی مردانه به شما ارائه بدهم.

سایز

اولین چیزی که باید هنگام خرید رکابی ورزشی مردانه به آن توجه کنید ، اندازه و سایز است. با انتخاب سایز متناسب با ابعاد فیزیکی بدن توانایی بیشتری در انجام حرکات ورزشی خود دارند. ناگفته نماند که تاپ و رکابی شما نباید خیلی جذب باشد و انجام حرکات مختلف ورزشی را برای شما دشوار کند.

جنس تاپ ورزشی

امروزه از نخ و پلی استر به همراه پلی آمید معمولاً برای تولید رکابی و تاپ ورزشی استفاده می شود.

راستش را بخواهید ، هر یک از این جنس ها دارای فواید و معایبی هستند و شما تنها کسی هستید که باید از بین پنبه یا پلاستیک با کیفیت یک کدام را انتخاب نمایید.

همیشه به یاد داشته باشید که راحتی برای ورزشکاران حرف اول را می زند. پس، به شما پیشنهاد می کنیم که به سراغ تاپ هایی بروید که بندهای کاملاً انعطاف پذیر داشته باشد تا هنگام پوشیدن احساس خوبی داشته باشید.

رکابی بدنسازی نایک قرمز

انواع جنس پارچه برای رکابی بدنسازی

اسپندکس

این نوع پارچه در بخش رکابی دارای ویژگی کشسانی بالایی است اما این حالت در اثر شستشو زیاد از بین می‌رود.

پلی‌استر

یکی از پارچه‌های بادوام که با شست‌وشوی فراوان تغییر حالت نخواهد داد پلی‌استر است. اما این مدل پارچه سریع رنگ می‌گیرد.

فلامنت

این نوع الیاف بسیار مقاوم‌تر از پلی‌استر است و در ضمن صاف و ماندگار می باشد.همچنین با سوراخ های ریز در این نوع پارچه باعث گردش هوا می گردد

نخ پنبه

این نوع پارچه دارای راحتی و نرمی خاص می باشد و استفاده از رکابی با پوشش پنبه برای ورزشکاران بسیار مناسب خواهد بود. زیرا پنبه گرما را به خود جذب نمی‌کند. در نتیجه ورزشکاران در فصل گرما به‌آسانی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و به‌هیچ‌عنوان دچار گرمازدگی و تعریق زیاد نشوند.

رکابی ورزشی مردانه نخ پنبه طرح اسکلتی

جمع‌بندی رکابی بدنسازی

استفاده از رکابی ورزشی کمک بسیاری به خنک نگه‌داشتن بدن ورزشکاران می‌نماید. با فعالیت‌های زیادی که ورزشکاران در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی دارند دمای بدن آنها به‌شدت بالا می‌رود و باعث می‌شود حس گرمای شدیدی داشته باشند. با پوشیدن رکابی ورزشی، این مشکل تا حد زیادی رفع می‌شود و به سرد شدن بدن ورزشکار کمک بسیاری خواهد نمود. از رکابی ورزشی نه‌تنها در رشته بدنسازی، بلکه در رشته‌های متعدد ورزشی دیگر که منجر به افزایش حرارت بدن ورزشکار می‌گردد می‌توان استفاده نمود. توجه به کیفیت، نوع پارچه به‌کاررفته و دوخت رکابی بدنسازی در انتخاب و خرید رکابی بدنسازی بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

 

آریافیت ، ارزانترین و تخصصی ترین فروشگاه بدنسازی پوشاک ورزشی در ایران، عرضه کننده انواع لباس ورزشی ، کفش ورزشی و اکسسوری ورزشی. هدف این مجموعه تأمین کالای با کیفیت ورزشی برای تمامی علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. هم میهنان عزیز در هر نقطه از کشور می توانند با مراجعه به وب سایت آریافیت  و یا شعب فروش، پوشاک ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنند. ارسال سریع، گارانتی، تعویض و بازپس گیری کالا از جمله خدمات آریا فیت به اعضاء باشگاه مشتریان این مجموعه می باشد. جهت مشاهده و انتخاب محصولات مورد نظر، وارد دسته بندی مورد نظر خود شوید.